• انتخاب کنید
  • لنگرود
  • چاف و چمخاله
  • املش
  • رانکوه
  • اطاقور
  • رودسر
  • کلاچای
  • چابکسر
  • سیاهکل
  • لاهیجان
  • دیلمان
  • استانه اشرفیه
  • کوچسفهان
  • کیاشهر
  • دستک
  • رشت و حومه
  • سنگر
  • لشت نشا
  • کومله
  • شلمان
  • رحیم اباد
  • بلوردکان

املاک گیلان فعال ترین مشاور املاک شمال کشور با اعتقاد به اینکه فروش پایان یک معامله نیست , بلکه آغاز یک تعهد است, اینک در آستانه هشتمین سال فعالیت با گستره‌ای از املاک متنوع خاص تمام اقشار جامعه برای مراجعین خود تجربه ی لذت بخش خرید ملک را تداعی میکند . پیگیری سریع ‌، ضمانت نازل ترین قیمت و تضمین صحت مدارک ملک ، سه اصل اولیه است که املاک گیلان از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل هر سال حوزه‌های تازه ای را در خرید و فروش انواع ملک در مناطق مختلف شمال کشور را به دایره فعالیت خود افزوده است . فعالیت در عرصه خرید و فروش املاک بدلیل حساسیت موضوع و تنوع اهداف و سلایق شما عزیزان , ما را بر آن داشته که در ارائه هر چه بهتر خدمات در راستای خرید و فروش انواع ملک اعم از : ویلا ، شالیزار ، باغ ، زمین ، خانه ، آپارتمان ، خانه کلنگی ، خانه محوطه ، خانه باغ روستایی ، مرغداری ، دامداری ، استخر پرورش ماهی و آبزیان ، زمین های هکتاری ( املاک هکتاری ) و … در مناطق مختلف گیلان و شمال : لنگرود ، چاف و چمخاله ، املش ، رودسر ، لاهیجان ، سنگر ، سیاهکل ، کومله ، اطاقور ، دستک ، آستانه ، کوچعصفهان ، رحیم آباد ، چابکسر ، کلاچای ، لولمان، کیاشهر ، دیلمان و … همچنین همکاری در راستای اخذ سند مالکیت و مجوزهای مختلف اعم از پروانه ساخت ، موافقت اصولی و … از نهایت ظرفیت‌ها و پتانسیل این مجموعه استفاده نماییم. چرا که رضایت شما سرمایه ی ماست.
املاک گیلان با مدیریت علی احمدپور کارمند جهاد کشاورزی (سازمان تعاون روستایی) آماده ارائه هر گونه مشاوره در امور سرمایه گذاری و قراردادهای خرید ، خرید و فروش املاک در شمال کشور به شما عزیزان می باشد.

شما اینجا هستید » املاک گیلان » مقاله » قوانین و نکات ساخت ویلا در گیلان

قوانین و نکات ساخت ویلا در گیلان

تاریخ درج : 22 دسامبر 22

بازدید : 417

متن مقاله
بخش نظرات

شاید افراد زیادی که قصد خرید زمین و انجام ساخت و ساز در استان گیلان را دارند، با اصول، قوانین و استاندارد های ساخت ملک در گیلان آشنایی نداشته باشند.

شاید افراد زیادی که قصد خرید زمین و انجام ساخت و ساز در استان گیلان را دارند، با اصول، قوانین و استاندارد های ساخت ملک در گیلان آشنایی نداشته باشند. کار درست این است که قبل از اقدام برای انجام کاری، مخصوصا موضوع مهمی به اسم سرمایه گذاری در بازار ملک، ابتدا در مورد قوانین و شرایط منطقه ی مورد نظر اطلاعات لازم را کسب کنید و سپس اقدام به خرید زمین، ملک و ساخت و ساز کنیم. در سالهای اخیر با توجه به مشاهده نابسامانی در بازارهای عرض، طلا و سکه، بورس و غیره در ایران، بسیاری از مردم اقدام به سرمایه گذاری در زمین های شمال کشور کرده اند. حال میخواهیم ببینیم برای انجام ساخت و ساز ” ویلا در گیلان ” چه قوانین و نکاتی را باید رعایت کرد. با دیجی ویلا همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم. شاید مهم ترین نکته در ساخت و ساز و ویلا سازی در شمال کشور، رعایت کردن قوانین، اصول و استانداردهای ساخت و ساز و همچنین ساخت ملک طبق آخرین تغییرات در سبک های معماری باشد که رعایت این اصل باعث امنیت، آرامش و رضایت حداکثری ساکنین ویلا و همشهریان  میشود. اکثر افرادی که به دنبال خرید ملک و ویلا در شمال هستند، علاقمندند که ویلای مورد نظر خوش ساخت، دارای استانداردهای ساختمان سازی و رعایت اصول امنیتی، در موقعیت مناسب و طراحی زیبا در نمای بیرونی و داخلی باشد. ” املاک گیلان ” قصد دارد تا در این مطلب به بررسی چند اصل اساسی در مورد ساخت ملک ویلا در شمال کشور بپردازد. با ما همراه باشید.

چرا ساخت ویلا در گیلان :

خرید و فروش ملک و مخصوصا ویلا در سالهای اخیر در شمال بسیار پر سود بوده و به یکی از پر سود ترین نوع سرمایه گذاری  تبدیل شده است. این سرمایه گذاری زمانی پر سود تر خواهد بود که بجای خرید و فروش ویلا های ساخته شده، اقدام به خرید زمین کرده و پروسه ی ساخت آن را خود انجام دهند و سپس به فروش برسانند. دلیل اصلی ساخت ویلا توسط خود شخص این است که هر شخصی از علایق و سلایق اطرافیان و همشهریان خود بیشتر اطلاع دارند. بخاطر همین افراد از نقاط مختلف کشور به ” خرید زمین در گیلان ” میپردازند و سپس اقدام به ساخت با توجه به اطلاع از علاقه و سلیقه ی همشهریان خود میکنند و بعد از اتمام به همشهریان خود میفروشند. از طرفی ساخت ویلا نسبت به خرید آن اطمینان خاطر بیشتری برای افراد دارند. از این جهت که افراد خود شخصا مصالح و متریال های مورد نیاز را انتخاب میکنند و نسبت به استحکام و کیفیت ساخت ملک خود، آگاهی و اشراف کامل دارند.

– قوانین و استاندارهای ساخت ویلا و ملک در گیلان:

به صرف اینکه ما سرمایه ای در دست و توان خرید زمین و ساخت بنا را داریم، به معنی داشتن تخصص، توانایی و تجربه در انجام این کار نیست. بنابراین بهترین کار کمک گرفتن از افراد با تجربه و متخصص در زمینه ساخت و ساز مانند مهندسان و شرکت های پیمانکاری است. زیرا این افراد هم تخصص آکادمیک در این زمینه را دارند هم از لحاظ تجربه اطلاعات مفید و کاربردی را میتوانند در اختیارتان بگذارند تا با حداقل هزینه، حداکثر سود را داشته باشید. حال با ما همراه باشید تا چند مورد از اساسی ترین نکات در زمینه ساخت ویلا را با هم بررسی کنیم.

– توجه به شرایط آب و هوایی منطقه:

اولین نکته در مورد ساخت ملک در شمال کشور، توجه به شرایط جوی و آب هوایی منطقه است. شمال کشور دارای میزان بارش سالیانه زیادی بوده و از طرفی بدلیل ساحلی بودن منطقه، رطوبت هوا در تمامی فصول سال وجود دارد. این دو ویژگی به طور مستقیم در چگونگی ساخت و ساز در شمال کشور دخیل هستند. توجه به شرایط جوی باعث ایجاد طراحی و نقشه ی متفاوت برای خانه های شمال کشور با قسمت های دیگر کشور میشود. برای مثال سقف اکثر خانه ها در استان های کشور، تهرانی ساخته میشود در حالی که سقف خانه و ویلا در گیلان به دلیل بارندگی زیاد حتما باید شیب دار یا شیروانی باشد. مورد دیگر توجه به رطوبت بسیار بالای هواست. در شمال هجوم نم و رطوبت فراوان موجود در هوا به داخل ساختمان و مصالح ساختمانی نفوذ کرده و باعث کوتاهی عمر در اثر پوسیدگی میشود. پس یکی از مهم ترین نکات در ساخت ملک در شمال کشور، نحوه ساخت ویلا طوری باشد که رطوبت و انرژی گرمایی و سرمایی در حد اعتدال در فضای خانه حفظ شود.

– توجه به مراحل قانونی:

بعد از اینکه زمینی در موقعیت مناسب انتخاب کردید در قدم اول باید به شهرداری منطقه سر بزنید و استعلامی در جهت صدور مجوز ساخت و همچنین کاربری زمین مذکور دریافت کنید. زیرا در شمال کشور تعداد زیادی از زمین های ساحلی، کوهستانی و جنگلی و مزروعی هستند که از طرف سازمان محیط زیست و یا بخشداری منطقه، ممنوعیت ساخت و ساز دارند و مجوزی برای ساخت ویلا در آنها صادر نمشود و به اصطلاح ساخت و ساز در آن زمین ها، غیر قانونی هستند. یکی از مهم ترین استعلام ها، گرفتن متراژ زیربنایی است که اجازه ساخت آن را در زمین خود دارید. برای شهر های شمالی در زمین های شهری  ۵۰%  و در زمین های خارج از محدوده شهری، ۳۰% از مساحت کل زمین مجوز ساخت ملک داده میشود و اگر کسی از این میزان فراتر رود، جریمه شده و باید خلاف آن را پرداخت کند. از قدم های بعدی گرفتن جواز ساخت از شهرداری و بخش داری منطقه مورد نظر است که با انجام این کار در حین انجام پروژه، با مشکلات قانونی مواجه نخواهید شد. بعد از انجام تمامی مراحل ذکر شده میتوانید به سراغ دفاتر ساختمانی معتبر رفته و برای احداث بنا اقدام کنید. البته نکته ای بسیار مثبت اینکه شما میتوانید پیگیری و انجام تمامی اقداماتی که گفته شد از استعلام ها تا گرفتن مجوزهای لازم از مراکز مربوطه را به دفاتر و شرکت های ساختمانی معتبر فعال در سطح شهر ها بسپارید. این دفاتر به دلیل آشنایی با بخشداری و شهرداری ها، کاملا به روال اداری انجام و اخذ مجوز های ذکر شده آگاهی داشته و به طور حرفه ای عمل میکنند و در حداقل زمان برای شما شرایط را فراهم می آورند. بعد از دریافت مجوز های لازم شما میتوانید با کمک گرفتن از دفاتر مهندسی و ساخت و ساز، اقدام به طراحی و تهیه ی نقشه کرده و با توجه به سلیقه و بودجه خود اقدام به تهیه مصالح و متریال های مختلف کرده و ساخت پروژه  خود را آغاز کنید. البته نکته ی مهم مثبت دیگر اینکه دفاتر مهندسی ساختمانی در شمال کشور انجام صفر تا صد پروژه های ساختمانی شما را بر عهده میگیرند و شما فقط هزینه ها را میتوانید پرداخت کنید و دردسری جهت گرفتن مجوزها، تهیه مصالح، پیدا کردن استادکار و کارگر و … نخواهید داشت.

برچسب ها :
ارسال نظر
1 . دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط املاک گیلان نمایش خواهد داده شد.
2 . پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
3 . پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد املاک و بازدید آن ها با شماره 09027087013 تماس حاصل نمایید - با تشکر علی احمدپور کارمند سازمان تعاون روستایی شهرستان لنگرود
telegram